Els
docents del segle XXI han de formar-se correctament amb els avenços
tecnològics. La classe passada vam parlar sobre la PDI, però existeixen més
recursos per ensenyar als nens i fer la classe més dinàmica. Podem ensenyar a
partir de mòbils, de les tabletes i de diferents “Apps” on hi hagi imatges, vídeos,
veu, àudio, podcast, Codis QR, geolocalització, realitat augmentada, música,
moviment, etc. La
professora ens ha explicat que hem de crear un disseny educatiu amb base tecnològica
per dur a terme en una classe. A més, ens ha ensenyat diverses fotografies
sobre projectes que varen fer altres alumnes. Al nostre grup ens ha tocat
buscar informació sobre activitats educatives utilitzant la geolocalització.
La geolocalització consisteix en buscar un objecte, persona, lloc mitjançant unes coordenades, que solen estar
generades per un satèl·lit. Si us posem l’exemple de l’aplicació de «Pokémon
Go» segur que sabreu que és! Seria
possible aplicar aquesta aplicació en el món educatiu? Doncs, podem realitzar
moltes activitats dinàmiques i enriquidores pels nostres alumnes. Aquí us deixem dues ativitats amb geolocalització utilitzades per professors a classe: Al col·legi San Fèlx un treball col·lectiu sobre el viatge de Darwin i l'altre a un servei educatiu de Badalona on els alumnes han de fer una gimcana buscant objectes a través d'una brúixola descarregada al móvil. En les dues activitats utilitzen l'aplicació Google Maps. Pensem que utilitzar
recursos com aquests poden enriquir satisfactòriament l’aprenentatge i la
motivació dels nens/es i podem fer la classe d’una manera més dinàmica fent que
els alumnes aprenguin fent i a més divertint-se.
No hay comentarios:
Publicar un comentario