viernes, 14 de octubre de 2016

EINES PER L'APRENENTATGE: LA PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA

El fracàs escolar al nostre país ha augmentat molt i una de les causes que hagi fet que els resultats de l'educació al nostre país siguin baixos és per la falta de motivació i pèrdua d'interès dels alumnes per l'estudi. Els docents han de veure que a mesura que els infants passen d'Educació Infantil a Educació Primària es disminueix el rendiment escolar. La motivació ha de ser clau en l'aprenentatge de l'alumne i una solució pot ser potenciar la tecnologia en la aula pero sempre de forma correcta i no per un mal ús. En aquestes classes ens estan formant per ser uns professors innovadors, creatius , motivadors i estar formats sobre els avenços tecnològics. Una de les eines que s’estan posant de moda són les PDI ( Pissarres Digitals Interactives ) que nosolament és una pissarra on podem veure projectat un ordinador, sinó que també podem controlar la pissarra mitjançant un bolígraf o el dit com si fos el ratolí, és a dir, interactuar amb ella i fer la classe més atractiva i dinàmica. 



Amb les Pissares Digital Interactives el que volem aconseguir és la motivació i l’aprenentatge per part dels alumnes. La Pissarra Digital Interactiva permet una progressiva innovació en les pràctiques dels docents, una millora de la motivació i atenció dels alumnes, la disponibilitat de  noves eines per atendre les necessitats del alumnes, sobretot dels que tenen dificultats o discapacitats per l'aprenentatge. La pràctica que hem realitzat amb l'Smart Notebook i que hem pogut presentar amb la PDI de l'aula ha tractat sobre l'ordre dels planetes. Hem preparat una classe per una classe de quart de primària i a partir d'interactuar amb la pissarra, els alumnes havien de col·locar els planetes al seu lloc corresponent. Amb aquesta pràctica podem veure que la classe és més dinàmica i, a més, els nens/es retenen més fàcilment la matèria amb imatges, vídeos i sons que no pas llegint d'un llibre. Aquí teniu la nostra pràctica amb l'Smart Notebook.



No hay comentarios:

Publicar un comentario