La Identitat Digital és el rastre que cadascú de nosaltres té com a usuari d’Internet i deixa
a la xarxa com a resultat de la relació amb altres usuaris, de la recerca de
continguts o de la compra online. La Identitat Digital té tres nivells: la
informació que penjo jo sobre mi mateix, la informació que pengen els altres de
mi i l’impacte que fas a la xarxa. Neix la Identitat Digital Professional, una extensió de la xarxa, és a dir,
la construcció del Jo Digital de l’internauta, que es dissemina i creixen
blocs, espais de discussió i xarxes socials virtuals de l’estil de Facebook o
MySpace.La Web 2.0. permet que l’internauta
disposi a Internet d’un perfil professional rigorós i connectat a persones
destacades del sector en què un treballa, amb les que pot mantenir-se en
contacte de manera regular. És una de les últimes tendències que han sorgit i
ha de quedar clar que no és una forma de recercar feina, sinó de reputació i
valoració professional amb diverses conseqüències que tenen lloc al dia a dia.
Però com totes les coses que existeixen també hi ha conseqüències
negatives: hem de tenir cura amb la informació que deixem de nosaltres a la
xarxa perquè no es controla bé i pot comportar una pèrdua d’ocupació o una
oportunitat professional. El Jo Digital és avui ja una part de la nostra Identitat, una part complementària
de la nostra vida. Abans hi havia els nicks
(nom que cadascú es posava al seu perfil) i la tendència que trobem
actualment és el de buscar la realitat, mostrar-se tal i com és la persona a la
vida diària, ja que en el costat professional és indispensable per generar
confiança. A la nostra Identitat Digital podem trobar les nostres motivacions, d’on venim, què
fas en el temps lliure, el DNI, el mòbil, el correu, la família, interessos,
amb qui et relaciones, etc. Aquí us deixem les nostres Gemma i Jose Luis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario