"L'aprenentatge mòbil ofereix una major col·laboració entre els estudiants, l'accés a la informació i una contextualització més profunda d'aprenentatge", de Marguerite L. Koole (investigadora canadenca).
Mobile-learning és un aprenentatge amb dispositius mòbils o una metodologia d’ensenyança i aprenentatge que es basa en l’ús pedagògic a través de petits dispositius mòbils (portàtils, tauletes, mòbils, ordinadors). És una evolució de l’e-learning, que aquesta és una evolució de la formació a distància. Fa cosa d’uns sis anys hi havia poca gent que utilitzava aquesta metodologia dels dispositius mòbils a les aules. En aquests dos últims anys s’ha potenciat la formació inicial del professorat respecte aquest ús. Per aquest motiu, cal impartir una formació inicial específica per la bona pràctica per tal d’evitar els mals usos. Els sistemes operatius que es fan servir més per a tauletes i mòbils són Android de Google i iOS d’Apple. A la UNESCO, concretament a la seu central de París, van treure les primeres normatives per promoure l’ús controlat dels dispositius mòbils en educació. Prohibir l’ús dels dispositius mòbils en educació és un gran error i poc a poc es van introduint iniciatives per recolzar l’ús d’aquests dispositius (per exemple el Consell Escolar en el cas de Catalunya). Molts centres educatius d'Anglaterra i els EEUU han obtingut resultats molts satisfactoris amb iniciatives sobre "Bring your our device" (porta la teva pròpia tecnologia).
Mobile-learning és un aprenentatge amb dispositius mòbils o una metodologia d’ensenyança i aprenentatge que es basa en l’ús pedagògic a través de petits dispositius mòbils (portàtils, tauletes, mòbils, ordinadors). És una evolució de l’e-learning, que aquesta és una evolució de la formació a distància. Fa cosa d’uns sis anys hi havia poca gent que utilitzava aquesta metodologia dels dispositius mòbils a les aules. En aquests dos últims anys s’ha potenciat la formació inicial del professorat respecte aquest ús. Per aquest motiu, cal impartir una formació inicial específica per la bona pràctica per tal d’evitar els mals usos. Els sistemes operatius que es fan servir més per a tauletes i mòbils són Android de Google i iOS d’Apple. A la UNESCO, concretament a la seu central de París, van treure les primeres normatives per promoure l’ús controlat dels dispositius mòbils en educació. Prohibir l’ús dels dispositius mòbils en educació és un gran error i poc a poc es van introduint iniciatives per recolzar l’ús d’aquests dispositius (per exemple el Consell Escolar en el cas de Catalunya). Molts centres educatius d'Anglaterra i els EEUU han obtingut resultats molts satisfactoris amb iniciatives sobre "Bring your our device" (porta la teva pròpia tecnologia).
Els dispositius “tornen
bojos” als alumnes? Això depèn de la utilització que li donem perquè si estem
tot un dia enganxats aquest món ens tornaríem bojos. Per aquest motiu, hem de
controlar l’ús i el temps que dediquen els alumnes a les classes. La clau de
l’èxit quan parlem dels centres educatius passa per plantejar-se un canvi
metodològic amb l’ús d’aquests dispositius a les aules, que poden utilitzar els
seus i com dissenyar espais d’aprenentatge. Si fem referència a l’èxit del
professorat han de planificar-se bé tot tipus d’accions que inclouen la
metodologia i tècniques, sempre fer un bon suggeriment dels projectes per
després poder avaluar els resultats. És difícil mesurar l’èxit quan parlem del
“Mobile Learning” perquè dependrà dels objectius que ens hem proposat a l’inici
del curs. Amb aquesta proposta millorarem l’aprenentatge dels alumnes deixant
enrere el fet de memoritzar i recordar i
donant l’oportunitat de crear, col·laborar i compartir. Cal destacar una sèrie de recursos, projectes i experiències diverses com EduMóvil utilitzat a la Universitat Autònoma de Madrid, el EDI o el Fitoatocha , aplicat en centres d'Educació Primària i ens Instituts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario