lunes, 28 de noviembre de 2016

ENTORNS PERSONALS D'APRENENTATGE

Personal Learning Environment (PLE) o els Entorns Personals d’Aprenentatge (EPA) són el conjunt d’eines, aplicacions, serveis webs, relacions i/o interaccions que una persona utilitza per a gestionar el seu propi procés d’aprenentatge. Amb Internet, i especialment amb la Web 2.0, aquest entorn s’ha enriquit i diversificat gràcies a les eines i recursos gratuïts que ens dóna.  És una manera d’aprendre, de manera formal o informal, que es troba dins del currículum. Per tant, és un enfocament de l’aprenentatge. Aquests entorns són personals, és a dir, estan adaptats a les necessitats, objectius i estil de cadascú. Són un conjunt d’eines, però també de contactes i interaccions que ens ajuden a aconseguir la informació que necessitem, en el moment que la busquem. Ens permeten prendre el control del nostre propi aprenentatge, gestionant-lo eficaçment.



Té tres parts (tots els continguts que podem trobar a la xarxa, a través dels contactes, etc., els podem classificar en: eines, tot allò que fem servir i que un mateix tria (Twitter), els recursos, fonts d’informació o dispositius (canals educatius del Youtube) i la Xarxa Personal d’aprenentatge, persones amb les que mantens contacte (Facebook). En un PLE hi ha d’haver participació activa. És una peça clau en el desenvolupament professional docent, en la formació i l’aprenentatge permanent. Alguns exemples són symbaloo, socrative, kuizza i doulingo.  Trobem diferents eines per la creació d’un PLE: les eines sincròniques, que permeten la comunicació a temps real com els xats, i les eines asincròniques, per comunicar-se, però no té perquè ser a temps real com el mail.

No hay comentarios:

Publicar un comentario